ANASAYFA arrow YANIT'TAN HABERLER
YANIT'TAN HABERLER
Sanayi ve Ticaret Odalarý Aidat Ödemeleri Yazdr E-posta

             Bilindiði üzere 5174 sayýlý Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði ile Odalar ve Borsalar Kanunu’nun 24. ve 25. maddelerinde yýllýk ve munzam aidatlarýn her yýl Haziran ve Ekim aylarýnda iki eþit taksitte ödeneceði ve süresinde ödenmeyen aidatlar için gecikme zammý (aylýk 2,5) uygulanacaðý hükme baðlanmýþtýr.

             Dolayýsýyla;

             5174 Sayýlý Kanun’un yukarýda belirtilen hükümleri uyarýnca, 2009 yýlýna iliþkin yýllýk ve munzam aidatlarýn ilk taksitlerinin 30.Haziran.2009 tarihine kadar ödenmesi gerekmektedir.

 

                                                                                    Saygýlarýmýzla

                                                                                          YANIT
                                                                           YEMÝNLÝ MALÝ MÜÞAVÝRLÝK
                                                                        VE DENETÝM ANONÝM ÞÝRKETÝ
                                                                                   VERGÝ BÖLÜMÜ
 
Yeni Yatýrým Teþvik Paketi Hakkýnda Yazdr E-posta

            Hükümetin bir süredir üzerinde çalýþtýðý yeni teþvik paketi Baþbakan tarafýndan 04.06.2009 tarihinde düzenlenen bir basýn toplantýsýyla açýklanmýþ bulunmaktadýr.

            Temel olarak; bölgesel geliþmiþlik farklýlýklarýný azaltmak, rekabet gücünü artýracak, teknoloji ve ar-ge içeriði yüksek büyük ölçekli yatýrýmlara destek olmak, sektörel kümelenmeyi desteklemek ve desteklenecek yatýrým konularýnda ekonomik ölçek kriterlerini öne çýkarmak konularý hedef olarak gösterilen yeni teþvik paketi ile ilgili henüz yasal bir düzenleme yapýlmamýþtýr.

            Bu doðrultuda yeni teþvik paketi ile giriþimcilere; vergi indirimi, sigorta primi iþveren payýnýn Hazine tarafýndan karþýlanmasý, faiz desteði, yatýrým yeri tahsisi, KDV istisnasý ve Gümrük Vergisi muafiyeti saðlanacaðý duyurulmaktadýr.

            Teþvik paketinde yer alan hususlar aþagýda kýsaca bilgilerinize sunulmaktadýr.

            I:) Teþvik Paketinde Yer Alan Temel Uygulama Esaslarý ve Tanýmlarý

                a:) Büyük proje yatýrýmlarý

                     Açýklanan pakette 12 faaliyet alanýnda belli büyüklüðü aþan yatýrýmlar büyük proje yatýrýmlarý olarak tanýmlanmakta ve bu yatýrýmlarýn indirimli kurumlar vergisi ile faiz desteðinden daha yüksek oranda faydalanmasý öngörülmektedir.

                     Sektörel bazda ayrýlan büyük proje yatýrýmlarý aþaðýdaki þekilde açýklanmýþtýr:

                     * Kimyasal madde ve ürünlerin imalatý

                        - Ana Kimyasal Maddelerin Ýmalatý" için asgari 1 Milyar TL tutarýndaki yatýrýmlar

                        - Diðer Kimyasal Ürünlerin Ýmalatý" için asgari 300 Milyon TL tutarýndaki yatýrýmlar

                      * Rafine edilmiþ petrol ürünleri imalatý

                        - Asgari 1 Milyar TL tutarýndaki yatýrýmlar.

                      * Transit boru hattýyla taþýmacýlýk hizmetleri

                      * Motorlu kara taþýtlarý imalatý

                        - Asgari 250 Milyon TL tutarýndaki otomotiv yatýrýmlarý.

                      * Demiryolu ve tramvay lokomotifleri ve/veya vagon imalatý

                        - Asgari 50 Milyon TL tutarýndaki yatýrýmlar.

                      * Liman ve liman hizmetleri

                        - Asgari 250 Milyon TL tutarýndaki yatýrýmlar.

                      * Elektronik sanayi yatýrýmlarý

                        - Asgari 1 Milyar TL tutarýndaki LCD / Plazma üretimine yönelik yatýrýmlar,

                        - Asgari 150 Milyon TL tutarýndaki modül panel üretimi yatýrýmlarý,

                        - Lazer TV, üç boyutlu TV'ler ve OLED TV vb TV üretimine yönelik yatýrýmlar,

                        - Asgari 50 Milyon TL tutarýndaki diðer elektronik sektörü (bilgi ve iletiþim cihazlarý dahil) yatýrýmlarý.

                      * Týbbi aletler, hassas ve optik aletler imalatý

                        - Asgari 50 Milyon TL tutarýndaki yatýrýmlar.

                      * Ýlaç imalatý

                        - Asgari 100 Milyon TL ve üzeri ilaç üretimi yatýrýmlarý.

                      * Hava ve uzay taþýtlarý imalatý

                        - Komple yeni veya asgari 50 Milyon TL tutarýndaki tevsi ve/veya ürün çeþitlendirmeye yönelik yatýrýmlar

                      * Makine imalatý yatýrýmlarý

                        - 50 Milyon TL üzeri yatýrýmlar.

                      * Madencilik yatýrýmlarý

                        - Maden Kanununda belirtilen IV/c grubu metalik madenlerle ilgili nihai metal üretimine yönelik izabe (cevher iþleme) tesisleri ile entegre maden üretimi tesislerine yönelik (istihraç+iþleme) yatýrýmlarý (Demir ve Manganez gibi AKÇT kapsamý ürünler hariç).

                b:) Genel teþvik sistemi

                      Büyük proje yatýrýmý ve aþaðýda açýklanan bölgesel teþviklerden yararlanamayan yatýrýmlarýn, mevcut sistemdeki kýsýtlama ve asgari limitler güncellenerek Gümrük Vergisi Muafiyeti ve KDV istisnasý ile desteklenmesine devam edilecektir.

            II:) Uygulanacak Teþvikler

                a:) Ýndirimli Kurumlar Vergisi oraný uygulamasý ve yasal düzenleme

                      5838 Sayýlý Bazý Kanunlarda Deðiþiklik Yapýlmasý Hakkýnda Kanun'un 9. maddesi ile 5520 sayýlý Kurumlar Vergisi Kanunu'na 32/A maddesi eklenerek teþvik belgeli yatýrýmlara uygulanacak indirimli kurumlar vergisi oraný uygulamasý getirilmiþtir.

                      Madde ile Bakanlar Kuruluna;

                      * Ýstatistiki bölge birimleri sýnýflandýrýlmasý ile kiþi baþýna düþen milli gelir ve sosyo ekonomik geliþmiþlik düzeylerini dikkate almak suretiyle illeri gruplama, gruplar itibarýyle teþvik edilecek sektörleri ve bunlara iliþkin yatýrým ve istihdam büyüklüklerini belirleme,

                      * Her bir il grubu için yatýrýma katký oranýný % 25'i, yatýrým tutarý 50 milyon TL'sýný aþan büyük ölçekli yatýrýmlarda ise % 45'i geçmemek üzere belirleme, kurumlar vergisi oranýný % 90'a kadar indirimli uygulatma,

                      * Yatýrým harcamalarý içindeki arsa, bina, kullanýlmýþ makine, yedek parça, yazýlým, patent, lisans ve know-how bedeli gibi harcamalarýn oranlarýný ayrý ayrý veya topluca sýnýrlandýrma,

konularýnda yetki verilmiþtir.

                b:) Ýndirimli kurumlar vergisi hakkýnda yeni teþvik paketinde yapýlan açýklamalar

                      Yapýlan açýklamaya göre, bölgelere göre belirlenen yatýrýma katký oranlarý ve indirimli kurumlar vergisi oranlarý aþaðýdaki tabloda yer almaktadýr:

Bölgesel ve Sektörel

        Büyük Proje

Bölgeler

Yatýrýma Katký Oraný (%)

Uygulanacak Kurumlar Vergisi Oraný (%)

Yatýrýma Katký Oraný (%)

Uygulanacak Kurumlar Vergisi Oraný (%)

     1

       20

         10

      30

        10

     2

       30

          8

      40

         8

     3

       40

          4

      50

         4

     4

       60

          2  

      70

         2

                      Buna göre;

                      1. Bölgede, aðýrlýklý olarak motorlu kara taþýtlarý ve yan sanayi, elektronik, ilaç, makine imalat ve týbbi, hassas ve optik alet yatýrýmlarý gibi yüksek teknoloji gerektiren yatýrýmlar teþvik edilecektir .                     

                      * Bölge illeri: Ýstanbul, Ankara, Ýzmir, Bursa Eskiþehir, Bilecik, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Yalova, Tekirdað, Edirne ve Kýrklareli

                      2. Bölgede nispeten teknoloji yoðun sektörler desteklenecektir. Bu çerçevede; aðýrlýklý olarak, makine imalat, akýllý çok fonksiyonlu tekstil, metalik olmayan mineral ürünler (cam, seramik, karo, yalýtým malzemeleri vb) kaðýt, gýda ve içecek imalatý sektörleri teþvik edilecektir.

                      * Bölge illeri: Adana, Mersin, Aydýn, Denizli, Muðla, Antalya, Isparta, Burdur, Balýkesir, Çanakkale (Bozcaada ve Gökçeada hariç)

                      3. ve 4. Bölgeleri oluþturan doðu ve güneydoðu bölgelerinde, tarým ve tarýma dayalý imalat sanayi, konfeksiyon, deri, plastik, kauçuk, metal eþya gibi emek yoðun sektörlerin yaný sýra turizm, saðlýk ve eðitim yatýrýmlarý da teþvik edilecektir.

                      * 3. Bölge illeri: Zonguldak, Karabük, Bartýn, Manisa, Afyon, Kütahya, Uþak, Konya, Karaman, Gazientep, Adýyaman, Kilis, Hatay, Kahramanmaraþ, Osmaniye, Kayseri, Sivas, Yozgat, Kýrýkkale, Aksaray, Niðde, Nevþehir, Kýrþehir, Samsun, Tokat, Çorum, Amasya

                      * 4. Bölge illeri: Trabzon, Ordu, Giresun, Rize, Artvin, Gümüþhane, Malatya, Elazýð, Bingöl, Tunceli, Kastamonu, Çankýrý, Sinop, Erzurum, Erzincan, Bayburt, Þanlýurfa, Diyarbakýr, Mardin, Batman, Þýrnak, Siirt, Aðrý, Kars, Iðdýr, Ardahan, Van, Muþ, Bitlis, Hakkari, Çanakkale Ýli Bozcaada, Gökçeada ilçeleri

                      Bölgesel sýnýflandýrma ile dikkat çeken önemli bir konu, 28.Þubat.2009 tarihi itibariyle yürürlükte olan 5838 Sayýlý Kanunla verilen yetkiye göre, Bakanlar Kurulu yatýrýma katký oraný her bir il grubu için % 25'i (büyük ölçekli yatýrýmlarda % 45'i) geçmeyecek þekilde belirlemeye yetkilidir. 04.Haziran.2009 tarihinde yapýlan açýklamada ise bu oranýn % 60'a (büyük ölçekli yatýrýmlar için % 70'e) kadar çýkarýldýðý görülmektedir. Buna göre açýklamada yer alan oranlarýn uygulanabilmesi için deðiþiklik yapan bir kanuna ihtiyaç vardýr. Aksi halde yatýrýma katký oraný 5838 Sayýlý Kanunda yer alan oranlarý (% 25, büyük ölçekli yatýrýmlar için % 45) geçemeyecektir.

                c:) SSK Primi Ýþveren Hissesi Desteði

                      Hükümetçe yapýlan açýklamada sigorta primi iþveren hissesinin tamamýnýn (asgari ücret üzerinden hesaplanan tutarla sýnýrlý olmak üzere) Hazine tarafýndan karþýlanacaðý belirtilmiþtir.

                      Bölgeler itibariyle teþvikten yararlanma süreleri aþaðýdaki tabloda gösterilmiþtir.

    Bölgeler 

Bölgesel/Sektörel

Büyük Proje

            1

               2 yýl

         2 yýl

            2

              3 yýl

         3 yýl

            3

              5 yýl

         5 yýl

            4

              7 yýl

         7 yýl

                d:) Faiz Desteði

                      Faiz desteði, Yatýrýmlarda Devlet Desteði mevzuatý kapsamýnda hali hazýrda uygulanmaktadýr. Baþbakan tarafýndan yapýlan sunumda açýklanan oranlar ise yeni dönemde uygulanmasý öngörülen oranlardýr. Sunumda açýklanan oranlar aþaðýdaki tabloda yer almaktadýr.

Bölgesel ve Sektörel (Puan)

Büyük Proje (Puan)

Bölgeler

TL Kredisi

Döviz Kredisi

TL Kredisi

Döviz Kredisi

     1

       -

        -

       -

        -

     2

       -

        -

       -  

        -

     3 

       3

        1

       -

        -

     4

       5

        2

       -

        -

                      1:) Üst Limitler:

                            - Ar-Ge ve çevre yatýrýmlarýnda 300 Bin TL; diðer yatýrýmlarda 500 Bin TL.

                            - Uygulama dönemi azami 5 yýl.

                            - Ekonominin seyrine göre Hazineden sorumlu Bakanýn faizlerde artýrým/azaltma yapma yetkisi.

                      2:) Kredinin, sabit yatýrým tutarýnýn azami % 70 oranýndaki kýsmýna faiz desteði uygulanacaktýr.

                e:) Yatýrým yeri tahsisi

                      Açýklamada büyük proje yatýrýmlarý ile bölgesel ve sektörel olarak desteklenecek yatýrýmlara yatýrým yeri tahsis edileceði belirtilmiþtir.

                f:) Tekstil tesislerine taþýnma desteði

                     5838 sayýlý Kanun'un 10. maddesi ile, Kurumlar Vergisi Kanunu'na eklenen geçici 4. maddesi ile gelir vergisi mükellefleri hakkýnda da uygulanmak üzere, münhasýran tekstil, konfeksiyon ve hazýr giyim, deri ve deri mamulleri sektörlerinde faaliyette bulunanlardan üretim tesislerini 31.12.2010 tarihine kadar Bakanlar Kurulunca belirlenen illere nakleden ve asgari 50 kiþilik istihdam saðlayan mükelleflerin, bu illerdeki iþletmelerinden saðladýklarý kazançlar için nakil tarihini izleyen hesap döneminden itibaren beþ yýl süreyle kurumlar vergisi oranýný % 75'i geçmemek üzere indirimli olarak uygulatma konusunda Bakanlar Kuruluna, uygulamaya iliþkin usul ve esaslarý belirlemeye konusunda ise Maliye Bakanlýðýna yetki verilmektedir.

                     Bu kez yapýlan sunumda, bazý bölgelere taþýnacak olan tesislere uygulanacak indirimli kurumlar vergisi oranlarý aþaðýdaki þekilde belirlenmiþtir.

                     31.12.2010 tarihine kadar 1. ve 2. bölgelerden 3. ve 4. bölgelere taþýnacak tesislere;

                     * 5 yýl süreyle kurumlar vergisi oraný % 20 yerine % 5 oranýnda uygulanacak,

                     * 5 yýl süreyle mevcut istihdam da dahil olmak üzere bu tesislere taþýndýklarý bölgede (3. ve 4. bölgeler) uygulanan SSK iþveren primi desteði saðlanacak,

                     * Bu tesislerin 3. ve 4. bölgelere nakliye giderleri Hazine tarafýndan karþýlanacaktýr.

                     Bu oranlarýn uygulanabilmesi için Bakanlar Kurulu Kararý çýkarýlmasý gerekmektedir.

                     Yeni Yatýrým Teþvik Sistemi 31.12.2010 tarihine kadar baþlamýþ olan yatýrýmlara uygulanacaktýr.

                                                                                            Saygýlarýmýzla

                                                                                                  YANIT
                                                                                YEMÝNLÝ MALÝ MÜÞAVÝRLÝK
                                                                              VE DENETÝM ANONÝM ÞÝRKETÝ
                                                                                         VERGÝ BÖLÜMÜ

 
Elektronik Ortamda Düzeltme Beyannamesi Verilirken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Yazdr E-posta


 

       Bilindiði gibi Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 257. maddesine, 5398 sayýlý Kanunun 23/a maddesi ile eklenen ve 21.07.2005 tarihinde yürürlüðe giren fýkra uyarýnca, kanuni süresi geçtikten sonra kendiliðinden veya piþmanlýk talepli olarak verilen beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi üzerine elektronik ortamda düzenlenen tahakkuk fiþi ve/veya ihbarnameler mükellef, vergi sorumlusu veya bunlarýn elektronik ortamda beyanname gönderme yetkisi verdiði gerçek veya tüzel kiþiye elektronik ortamda iletilmekte ve bu ileti tahakkuk fiþi ve/veya ihbarnamenin muhatabýna tebliði yerine geçmektedir.

       Maliye Bakanlýðý mükerrer 257. maddenin kendisine vermiþ olduðu yetkiye istinaden, elektronik ortamda verilme zorunluluðu getirilen beyannamelerin kanuni sürelerinden sonra da elektronik ortamda verilebilmesine iliþkin teknik yapýyý oluþturduktan sonra, "351 Sýra No’lu V.U.K. Genel Tebliði" ile, 13.10.2005 tarihinden itibaren, zorunluluk kapsamýna giren mükelleflerce ister kanuni süresi içerisinde, isterse kanuni süresinden sonra kendiliðinden ya da piþmanlýk talepli olarak verilecek beyannamelerin elektronik ortamda kabul edileceðini açýklamýþ bulunmaktadýr. Yapýlan düzenleme zorunluluk þeklinde deðildir. Ýsteyen mükellefler beyannamelerini kaðýt ortamýnda verebilirler, ancak bu takdirde aþaðýda açýklandýðý üzere, beyannamelerini elektronik ortamda vermedikleri için özel usulsüzlük cezasýna katlanýrlar.

       1.) Özel Usulsüzlük Cezasý Uygulamasý:

             1.1.) Beyannamelerin Kanuni Süresi Geçtikten Sonra Verilmesi:

                    V.U.K.’nun mükerrer 355. maddesinin sonuna 5398 sayýlý Kanunla eklenen ve 21.07.2005 tarihinde yürürlüðe giren fýkra uyarýnca, elektronik ortamda verilme zorunluluðu getirilen beyannamelerin kanuni süresi içerisinde elektronik ortamda verilmeyip, kanuni süresinin sonundan baþlayarak birinci 15 gün içinde elektronik ortamda verilmesi halinde uygulanmasý gereken özel usulsüzlük cezasý 1/4 oranýnda, bu süreyi takip eden ikinci 15 günlük süre içinde yine elektronik ortamda verilmesi halinde ise ½ oranýnda uygulanmaktadýr

                    Beyannamelerin kanuni süresi ve bunu takip eden birinci ve ikinci 15 günlük süreler de geçtikten sonra kaðýt ortamýnda veya elektronik ortamda verilmesi veya bu beyannamelerin verilmediklerinin idarece tespit edilmesi halinde mükerrer 355. maddede yazýlý özel usulsüzlük cezasý tam olarak kesilmektedir.

                    Beyannamelerin kanuni süresi geçtikten sonra kendiliðinden veya piþmanlýk talepli olarak verilmesi durumunda da, beyannamelerin kanuni süresi içinde ve elektronik ortamda verilmemiþ olmasýndan dolayý yukarýda açýklandýðý þekilde özel usulsüzlük cezasý uygulanacaktýr. Ancak elektronik ortamda verilmesi zorunlu olan ve kanunî süresi içerisinde elektronik ortamda verilmiþ bulunan bir beyannameyle ilgili olarak, kanunî süresi geçtikten sonra gerek kendiliðinden gerekse de piþmanlýk talepli olarak elektronik ortamda ek beyanname verilmesi halinde özel usulsüzlük cezasý uygulanmaz.

             1.2.) Beyannamelerin Kanuni Süresi Ýçerisinde ve Kaðýt Ortamýnda Verilmesi:

                    Elektronik ortamda gönderilme zorunluluðu bulunan beyannamelerin elektronik ortamda verilmeyerek ilgili vergi dairesine elden veya posta vasýtasýyla ve kanunî süresi içerisinde verilmesi durumunda, bu beyannamelerle ilgili tahakkuklar derhal verilecek ve bu beyannameler kanunî süresinde verilmiþ beyanname sayýlacak olmakla birlikte, bunlarýn mükellefleri adýna (beyannamelerini elektronik ortamda vermemiþ olmalarýndan dolayý) Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 355. maddesinin 1, 2 ve 3 numaralý bentlerinde yazýlý olan ve durumlarýna uyan özel usulsüzlük cezasý tam olarak kesilecektir. 

             1.3.) Kanuni Süresi Ýçerisinde Elektronik Ortamda Verilen Beyannameye Ek Olarak Kanuni Süresinden Sonra Kaðýt Ortamýnda Beyanname Verilmesi:

                    Elektronik ortamda verilmesi zorunlu olan ve kanunî süresi içerisinde elektronik ortamda verilmiþ bulunan bir beyannameyle ilgili olarak, kanunî süresi geçtikten sonra gerek kendiliðinden gerekse de piþmanlýk talepli olarak kaðýt ortamýnda ek beyanname verilmesi halinde de mükellefler adýna Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 355. maddesinde yazýlý özel usulsüzlük cezasý uygulanmaz.

       2.) Vergi Ziyaý Cezasý Uygulamasý:

             2.1.) Beyannamelerin Kanuni Süresi Geçtikten Sonra Kendiliðinden Verilmesi:

                    Beyannamelerin kanuni süresi geçtikten sonra kendiliðinden verilmesi halinde sadece V.U.K.’nun mükerrer 355. maddesinde yazýlý olan özel usulsüzlük cezasý uygulanmaz, anýlan Kanunun 30, 341, 344 ve 352. maddeleri dikkate alýnmak suretiyle, iki kat birinci derece usulsüzlük cezasý ile vergi ziyaý cezasýnýn % 50’si mukayese edilerek yüksek olaný kesilir. Verilen beyanname üzerinden hesaplanan vergi tahakkuk fiþi ile tahakkuk ettirilir. Kesilen ceza ise ihbarname ile mükellefe teblið edilir. Mükellef 30 gün içinde, bu cezayý dava konusu edebilir, uzlaþma isteyebilir veya V.U.K.’nun 376. maddesinde düzenlenmiþ bulunan indirim müessesesinden yararlanmak suretiyle indirimli tutarý üzerinden veya bu imkandan yararlanmayarak tamamen ödeyebilir.

                    Bu açýklamalar süresinde verilmiþ olan beyannamelere ek niteliðinde verilen düzeltme beyannamelerinin için de geçerlidir. Yani kendiliðinden verilen bu düzeltme beyannameleri için de % 50 vergi ziyaý cezasý uygulanýr. 

                    Düzeltme beyannamesinin elektronik ortamda verilmesi sýrasýnda, “kanuni süresinden sonra” seçeneðinin iþaretlenmesi halinde, beyanname kanuni süresinden sonra kendiliðinden verilmiþ sayýlýr ve yukarýda açýklandýðý þekilde vergi ziyaý cezasý kesilir. Beyannamenin elektronik ortamda verilmiþ olmasýndan dolayý tahahkuk fiþi ve ihbarname ayrýca kaðýt ortamýnda teblið edilmez, V.U.K.’nun mükerrer 257. maddesinde 5398 sayýlý Kanunla yapýlan deðiþiklik uyarýnca, tahakkuk fiþi ve ihbarname elektronik ortamda düzenlenir ve mükellef, vergi sorumlusu veya bunlarýn elektronik ortamda beyanname gönderme yetkisi verdiði gerçek veya tüzel kiþiye elektronik ortamda iletilir. Bu ileti tahakkuk fiþi ve/veya ihbarnamenin muhatabýna tebliði yerine geçer. 

             2.2.) Beyannamelerin Kanuni Süresi Geçtikten Sonra Piþmanlýk Talepli Olarak Verilmesi:

                    Bilindiði gibi V.U.K.’nun “Piþmanlýk ve ýslah” baþlýklý 371. maddesi gereðince, beyana dayanan vergilerde vergi ziyaý cezasýný gerektiren fiilleri iþleyen mükelleflerle, bunlarýn iþleniþine iþtirak eden diðer kiþilerin kanuna aykýrý hareketlerini ilgili makamlara kendiliðinden dilekçe ile haber vermeleri hâlinde, haklarýnda ilgili maddede yazýlý kayýt ve þartlarla vergi ziyaý cezasý kesilmez.

                   Beyannamelerin elektronik ortamda verilmesi halinde de bu imkândan yararlanýlabilir. Keza süresinde verilmiþ olan beyannamelere ek niteliðindeki düzeltme beyannamelerinin de piþmanlýk talepli olarak verilmesi mümkündür. Elektronik ortamda düzeltme beyannamesi verilirken, süresinden sonra ise “DZT” seçeneðinin yanýsýra "Piþmanlýk Talepli (PIS)" seçeneði seçilmeli, kesinlikle "Kanuni Süresinden Sonra (KSS)" seçeneði iþaretlenmemelidir. Bu seçim iþleminin ardýndan “ÖZEL ONAY” butonu týklanarak iþlem tamamlanmalýdýr.  Beyanname gönderilirken yanlýþlýkla da olsa “piþmanlýk talepli” yerine “kanuni süresinden sonra” seçeneðinin iþaretlenmesi halinde % 50 vergi ziyaý cezasý kesileceðinin unutulmamasý gerekir.

             2.3.) Düzeltme Beyannamesi Verilirken Yanlýþlýkla “Piþmanlýk Talepli” Yerine “Kanuni Süresinden Sonra” Seçeneðinin Ýþaretlenmesi Halinde Kesilen Ceza Düzeltilebilir mi?

                    Yukarýda açýklandýðý üzere, düzeltme beyannamesi verilirken dikkatli olunmasý gerekmekte olup, kanuni süresinden sonra verilen düzeltme beyannamesinin "Piþmanlýk Talepli (PIS)" olarak  verildiðine dair bölümün doðru iþaretlenmesi çok önemlidir. Aksi takdirde % 50 vergi ziyaý cezasýna maruz kalýnabilir. Üstelik bu ceza elektronik ortamda teblið edilmekte olduðu için uzlaþma ve dava açma sürelerinin kaçýrýlmasý durumlarý ile de karþýlaþýlmasý ihtimali son derece yüksektir. Son dönemlerde karþýlaþtýðýmýz olaylar, bu durumun yaygýnlaþtýðýný ve kesilen cezalarýn farkýnda olunmadan kesinleþtiðini göstermektedir.

                    Konu ile ilgili temin edilebilen muktezalarda, “piþmanlýk talepli” olarak verilmek istenirken yanlýþlýkla “kanuni süresinden sonra” seçeneði iþaretlenerek verilen düzeltme beyannameleri dolayýsýyla kesilen vergi ziyaý cezalarýna iliþkin düzeltme taleplerinin reddedildiði görülmektedir.

                    Bu cezaya muhatap olmamanýn bir yolu da düzeltme beyannamesini, özel usulsüzlük cezasýna katlanmak suretiyle, kaðýt ortamýnda vermektir. 

                                                                Saygýlarýmýzla

                                                                     YANIT
                                                   YEMÝNLÝ MALÝ MÜÞAVÝRLÝK
                                                 VE DENETÝM ANONÝM ÞÝRKETÝ
                                                              VERGÝ BÖLÜMÜ


 
"Hisse Senetleri ve Geçici Ýlmuhaberler" Konulu Deloitte Makalesi Yazdr E-posta

Ýlgili makaleyi okumak için týklayýnýz...
 
2009-52 Sayýlý Sosyal Güvenlik Kurumu Genelgesi Yazdr E-posta

              2008/029 sayýlý Sirkülerimiz ile duyurusu sizlere yapýlan 18-29 yaþ aralýðýnda olan erkek ve 18 yaþýndan büyük kadýn sigortalýlardan yeni iþe alýnanlara iliþkin iþveren hissesi sigorta prim teþviki ile ilgili olarak 2009-52 Sayýlý SGK Genelgesi yayýnlanmýþtýr.

              Sosyal Güvenlik Kurumu’nca yayýmlanan bahsekonu 2009-52 sayýlý genelge ile 4447 sayýlý kanunun Geçici 7. maddesi gereðince 18-29 yaþ aralýðýnda olan erkek ve 18 yaþýndan büyük kadýn sigortalýlardan yeni iþe alýnanlara iliþkin iþveren sigorta prim teþviki uygulamalarý hakkýnda açýklama yapýlmýþtýr.

              Genelgeye göre, öngörülen iþveren hissesi sigorta prim teþvikinden yararlanýlabilmesi için;

              1.) Sigortalý yönünden;

                   * Ýþe giriþ tarihi itibariyle; erkek ise 18 yaþýndan büyük ve 29 yaþýndan küçük, kadýn ise 18 yaþýndan büyük olmasý,

                   * 2008/Ocak ile 2008/Haziran veya 2008/Aralýk ve 2009/Ocak aylarýna iliþkin Kuruma verilen aylýk prim ve hizmet belgelerinde kayýtlý olmamasý,

                   * 01.07.2008 (dahil) ile 30.06.2010 (dahil) tarihleri arasýnda iþe alýnmasý,

                   * Fiilen çalýþýyor olmasý,

              2.) Ýþyeri yönünden;

                   01.07.2008 ile 30.06.2010 tarihleri arasýnda iþe alýnan ve maddede öngörülen diðer þartlarý haiz sigortalýlarýn, 2007/Temmuz ile 2008/Haziran aylarýnda Kuruma bildirilmiþ toplam sigortalý sayýsýnýn, ayný dönem aralýðýnda Kuruma bildirim yapýlmýþ ay sayýsýna bölünmesi suretiyle bulunacak olan ortalama sigortalý sayýsýna, ilave olarak iþe alýnmýþ olmasý,

þartlarýnýn tamamýnýn birlikte gerçekleþmiþ olmasý gerekmektedir.

                                                                           Saygýlarýmýzla

                                                                                YANIT
                                                               YEMÝNLÝ MALÝ MÜÞAVÝRLÝK
                                                            VE DENETÝM ANONÝM ÞÝRKETÝ
                                                                        VERGÝ BÖLÜMÜ

 
<< Baa Dn < nceki 1 2 3 4 Sonraki > Sona Git >>

Sonular 10 - 18 Toplam: 34

Ücretsiz Üyelik

Giri / ye Ol

Ekonomi

Teklif Ýstek Formu

teklif-iste.png

Duyurular


  ** 2017/040 No'lu Sirkülerimiz Web Sitemize Eklenmiþtir..
  ** 2017/039 No'lu Sirkülerimiz Web Sitemize Eklenmiþtir..
  ** 2017/038 No'lu Sirkülerimiz Web Sitemize Eklenmiþtir..
  ** Tam Tasdik Sözleþmelerinin Ocak Ayý Ýçinde Ýmzalanmasý Gerekmektedir.
  ** K.D.V. Ýndirim Ýþlemleriyle Ýlgili Tebligatlar Hakkýnda Duyuru
  ** ÇSGB Bölge Çalýþma Müdürlüðü Nezdinde Ýþyeri Bildirimlerinde Yapýlmasý Gerekenler
  ** Muhtasar Beyannameler Üzerinde Ülke Genelinde Yapýlan Ýnceleme
  ** Gelir Ýdaresi Baþkanlýðý, Mükelleflere Karne Vermeye Hazýrlanýyor...
  ** Bildirimlerin Birleþtirilmesi Sonrasýnda, ÇSGB Ýþyeri Tescili Yapýlmamýþ Mükelleflere Ýliþkin Duyuru
  ** Sanayi ve Ticaret Odalarý Aidat Ödemeleri
  ** Yeni Yatýrým Teþvik Paketi Hakkýnda
  ** Elektronik Ortamda Düzeltme Beyannamesi Verilirken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
  ** "Hisse Senetleri ve Geçici Ýlmuhaberler" Konulu Deloitte Makalesi
  ** 2009-52 Sayýlý Sosyal Güvenlik Kurumu Genelgesi
  ** Anonim ve Limited Þirketlerin Asgari Sermaye Sýnýrlarýnýn Yükseltilmesine Ýliþkin Süre...
  ** Ýstanbul Vergi Dairesi Baþkanlýðý'ndan Kira Ödemelerine Ýliþkin Duyuru
  ** Gelir Ýdaresi Baþkanlýðý Tarafýndan Hazýrlanan Çocuklara Yönelik Ýnternet Sitesi
  ** Motorlu Taþýt Vergileri ve Cezalar Kredi Kartý ile Ödenebilecektir.
  ** Kredi Kartý Pos Cihazlarý ile Yapýlan Satýþlarýn Kontrolüne Ýliþkin Maliye Bakanlýðý Açýklamasý
  ** Kredi Kartý Pos Cihazlarý ile Yapýlan Satýþlar Hakkýnda Maliye Bakanlýðý Açýklamasý
  ** Kurumlar Vergisi Mükelleflerinin Vergi Ödemeleri Hk.
  ** Basel II Uygulamasý Ertelenmiþtir.
  ** Mal ve Hizmet Alýmlarýnda Çekle Yapýlan Ödemelerde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
  ** Elektronik Ortamda Alýnan Faturalarýn Muhafaza ve Ýbrazý
  ** Denetim Kadromuza Yeni Katýlýmlar
  ** Gelir Ýdaresi Baþkanlýðý'ndan E-Fatura Sistemi Ýle Ýlgili Duyuru
  ** Sanayi Sicil Belgelerinin Alýnmasýnda Deðiþiklik
  ** E-Beyanname Verilmesiyle Ýlgili Usul ve Esaslar
  ** Þirketimize ait "ttnet.net.tr" Uzantýlý E-Mail Adresinde Deðiþiklik
  ** Borcu Yoktur ve Mükellefiyet Yazýlarý Elektronik Ortamda Alýnabilecektir...
  ** Gelir Ýdaresi Baþkanlýðý Dilekçematik Hizmetini Devreye Sokmuþtur...
  ** Ýnternet Üzerinden Verilecek Düzeltme Beyannameleri ile Ýlgili Usul ve Esaslar
  ** Yanýt Çalýþanlarýna ait @ Mail Adresleri
  ** Yanýt'tan Resimler

Vergi Takvimi

Eyll 2025 Ekim 2025 Kasm 2025
Pa Sa a Pe Cu Cu Pa
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Önemli Linkler


Google

Google

Þu An Online

uanda 9 misafir bal

Hava Durumu

booked.net

Ziyaretçi Sayýsý

Bugün
Haftalýk
Aylýk
Tümü2563641